miercuri, 10 noiembrie 2010

Chitara

Mă gândeam ce titlu să dau acestui articol. Ceva care să exprime în câteva cuvinte ce înseamnă chitara pentru mine. Dar nu mi-a trecut nimic prin cap. Doar numele ei exprimă esenţa, şi având în vedere că scriu un articol despre chitară pe blog, înseamnă că într-adevăr înseamnă ceva.
Pentru cei care nu ştiu, există mai multe tipuri de chitări. Chitara clasică/spaniolă/rece, unde corzile sunt făcute trei din fir învelit în cupru şi trei din nylon. Chitară acustică/western despre care nu ştiu prea multe şi chitară electrică.
Eu sunt studentă în anul II la Centrul Cultural "Dunărea de Jos" Galaţi, secţia Chitară Clasică. Din septembrie 2009 am început să învăţ să cânt, şi de atunci, muzica, şi chitara sunt pe primele locuri în viaţa mea.

Nu ştiu dacă voi ştiţi cum e să iei chitara în mână, să apeşi cu degetele pe taste, să ciupeşti corzile şi să vezi că o anumită melodie este făcută de degetele tale. E o senzatie, cel puţin pentru mine, extraordinara, de nedescris :X Da, este greu, şi da, ar fi mai uşor să o dau naibii de chitară şi să nu mă mai obosesc, să nu mai fac şcoală şi gata, da, ar fi mult mai uşor, dar nu mereu calea cea mai uşoară este şi cea potrivită. Este greu din multe motive: la inceput a trebuit să învăţ poziţia notelor pe portativ, fiindcă eram paralelă cu muzica, iar apoi să învăţ cum se obţin notele la chitară. Şi durează mult să înveţi, asta până când poţiţia notelor pe gâtul chitării şi cântarea acestora devin automatisme. Şi încet-încet înveţi multe lucruri despre cum se cântă, şi tehnici de a cânta, şi înveţi să citeşti partituri scrise pentru chitară, multe lucruri.

Şi pe lângă partea practică, mai fac şi Teorie, unde învâţ cele mai interesant chestii şi mai inutile[aparent] despre muzică, şi multe lucruri cât mai detaliate. Abia sunt la început cu teoria, nu am aprofundat multe lucruri, dar ştiu că pe viitor voi învăţa game, cu particularităţile lor, şi cu armurile, dupa care trebuie să recunosc o anumita gamă X_X Greu, dar fără muncă nu fac nimic.

Cât despre ce ştiu să cânt la chitară, sunt multe pe care le-am învăţat la şcoala de arte, şi vreo câteva pe care le-am învăţat de pe internet, de bună voie. Ştiu să cânt 3 melodii Taylor Swift[ma rog, 2 jumate 8-|], o melodie Demi Lovato, una Jonas Brothers, 2 Three Days Grace si cam cate o jumatate din 2 melodii Paramore :)) Mai stiu o melodie de la Cargo, o bucata dintr-o melodie Mettalica, o melodie folk "Copiliţă fără minte", si o melodie făcută pe versuri de Eminescu. Cred că am menţionat cam tot ce ştiu să cânt :-? Cum am zis, inseamnă enorm pentru mine chitara, şi nu e ceva prea des întâlnit cântatul la chitară clasică, deci pot să mă mândresc cu asta :>

Mi-am zis să scriu articolul ăsta fiindca azi am avut oră de chitară, unde nu am cântat prea mult azi, dar a avut proful altă treabă. În schimb, după ora de teorie, am mers la sala de pictură, unde sora mea, Manu, e la pictură, şi aşteptam să termine. Şi o doamnă m-a întrebat dacă nu mai cânt. Şi mi-am scos chitara din husă, am cântat 3 melodii învăţate la şcoală, pe care le ştiu pe derost, şi le cânt cel mai bine, şi după câteva minute deja mă dureau degetele de la mâna stângă, din cauza bătăturilor, dar mi-am zis că merită, că asta îmi place, şi asta vreau să fac pe viitor, şi deja pun bazele viitorului, şi mi-am mai zis că, fiind o parte atât de importantă în viaţa mea, merită să împărtăşesc.

Ei bine, pentru mine, Guitar=My Life :X What about you? :>

2 comentarii:

Nicoleta spunea...

Probabil ti'am mai zis asta , dar o repet .
Nu ai idee cat de mult mi'ar placea si mie sa invat sa cant la chitara .
Uneori te invidiez pentru asta :)) :X

Anonim spunea...

Hmm.
Sunt mai multe lucruri care alcatuiesc "My life", eu una nu le pot separa, pentru ca daca ar fi sa alerg numai una, n-ar mai insemna "My life". Nu-mi pot concentra toata viata pe un singur obiectiv. :-?

Dar sunt o gramada. :)

P.S. - Nico.. ;;)

Trimiteți un comentariu